Privacy policy.

1. Inleiding

Bij Bistro Meli hechten we veel waarde aan de privacy van onze gasten. In dit privacybeleid leggen we uit welke gegevens we verzamelen, hoe we deze gebruiken en welke rechten je hebt met betrekking tot jouw persoonsgegevens.

2. Welke gegevens verzamelen we?

Wij kunnen de volgende persoonsgegevens verzamelen wanneer je onze website bezoekt of gebruikmaakt van onze diensten:

  • Contactgegevens: zoals naam, e-mailadres en telefoonnummer wanneer je een reservering maakt of ons contactformulier invult.

  • Betalingsinformatie: wanneer je een betaling doet in ons restaurant of via een online reserveringssysteem.

  • Gebruiksgegevens: zoals IP-adres, browserinformatie en pagina-interacties wanneer je onze website bezoekt.

  • Communicatiegegevens: wanneer je contact met ons opneemt via e-mail, telefoon of social media.

3. Hoe gebruiken we jouw gegevens?

Wij gebruiken jouw gegevens voor de volgende doeleinden:

  • Reserveringen en klantenservice – Om jouw reserveringen te verwerken en je te helpen bij vragen.

  • Marketing en promoties – Om je te informeren over aanbiedingen en evenementen (indien je hiervoor toestemming hebt gegeven).

  • Verbetering van onze diensten – Om onze website en service te optimaliseren op basis van gebruikersgedrag en feedback.

  • Wettelijke verplichtingen – Om te voldoen aan wettelijke en boekhoudkundige verplichtingen.

4. Met wie delen we jouw gegevens?

Wij delen jouw persoonsgegevens niet met derden, behalve in de volgende gevallen:

  • Met onze betalingsproviders voor het verwerken van betalingen.

  • Met dienstverleners zoals hostingbedrijven en reserveringssystemen die ons ondersteunen bij de bedrijfsvoering.

  • Wanneer wij wettelijk verplicht zijn om gegevens te verstrekken aan autoriteiten.

5. Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, tenzij een langere bewaartermijn wettelijk vereist is. Bijvoorbeeld:

  • Contactgegevens: tot 12 maanden na het laatste contact.

  • Factuur- en betalingsgegevens: 7 jaar volgens belastingwetgeving.

  • Websitegebruikgegevens: maximaal 24 maanden voor analyse en verbetering.

6. Jouw rechten

Je hebt het recht om:

  • Inzage te vragen in de persoonsgegevens die wij over je hebben.

  • Je gegevens te laten corrigeren of verwijderen.

  • Bezwaar te maken tegen het gebruik van jouw gegevens voor marketingdoeleinden.

  • Gegevens over te dragen aan een andere partij (dataportabiliteit).

7. Cookies en tracking

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Dit omvat functionele cookies voor de werking van de site en analytische cookies om het gebruik te meten. Je kunt cookies beheren via jouw browserinstellingen.